De opvolger van MijnMaffia is er.
Maak mijn spel!

Spel-eigenaar login

Vergeten? Inloggen
MijnMaffia.nl
200.277
1.130.068
135

MaMafia.fr
57.282
404.875
133
MeineMafia.de
74.231
398.794
59
MojeMafie.cz
27.531
274.409
27
MojaMafia.pl
53.551
352.299
24
MafiaCreator.com
66.554
223.930
8
MafiaCreator.ro
22.150
241.971
8
MafyaKur.com
49.015
287.648
6
MinMaffia.se
15.026
60.520
6
MiMafia.com
12.367
33.691
5
MoyaMafia.ru
2.718
5.071
0
MinMafia.no
6.707
30.395
0

"Belastingen"

GangsterRik22/Aug | 20:15 

Hallo, ik zat te denken aan een manier om minder geld in het spel te hebben. Ik kwam op het idee om belastingen te heffen op het storten en opnemen van de bank (eventueel afhankelijk van je rang, zodat groentjes bijvoorbeeld geen belastingen moeten betalen zodat ze de bank leren gebruiken en dan als ze later een hogere rang hebben deze nog steeds gebruiken) en op de kluis ook, maar minder dan op de bank. Dit stimuleert ook het gebruik van de kluis en eventueel de aankoop ervan.

De reden hiervoor is zoals ik al zei om minder geld in het spel te hebben, gezien er altijd een deel verdwijnt bij het storten en opnemen.

Eventueel kan dit instelbaar gemaakt worden (zoals de donatieheffing) of dit alleen bij het storten of alleen bij het opnemen gebeurt, of op allebei samen.

MVG

Raven22/Aug | 23:06 

DreamOn
18 leden
Het is een zeer mooi ideé maar het past geww niet in het maffia systeem alles wat jij doet om geld te verdienen is illegaal.
Dus de regering (die er niet is) weet niet dat je geld verdient dus kunnen ze ook geen belastingen heffen.

Maar nog steeds een goed idee moest er een meer pasende manier worden gevonden waardoor het logiser is in een maffia spel.

Mvg,Raven

GangsterRik23/Aug | 10:45 

De naam belastingen is inderdaad niet goed gekozen, vandaar ook dat ik het tussen aanhalingstekens plaatste. Maar het gaat mij meer om het principe dat je niet zomaar geld kan storten of opnemen. Een crimineel betaalt dan wel geen belastingen, maar die heeft feitelijk ook geen rekening of kluis bij de bank...
Misschien is "transactiekosten" een betere naam, "om je geld veilig op een rekening te krijgen". Want ik kan me niet inbeelden dat een crimineel die al honderden keren in de gevangenis gezeten heeft zomaar een rekening kan hebben bij de bank waar hij kan storten en opnemen zonder dat de bank zich afvraagt vanwaar het geld komt Op die manier kan je het in het maffiaverhaal inpassen...

Heb je een beter idee, dan is dat uiteraard altijd welkom

MVG

EdwinV24/Aug | 22:14 

Layoutkopen.nl
50 leden
Gangster,

Je kan het ook simpeler doen..
Neem een M.Rutte indienst. is er zo minder geld in je spel... \o/

GangsterRik25/Aug | 10:55 

EdwinV schreef:
Gangster,

Je kan het ook simpeler doen..
Neem een M.Rutte indienst. is er zo minder geld in je spel... \o/

Als dit zou komen, wordt er ook anders met de bank gewerkt dan nu. Nu plaatst iedereen zijn geld direct op de bank, vliegt naar het land met de kluis, haalt het van zn bank, steekt het in zijn kluis, geld nodig? Ze halen het uit hun kluis, zetten het op de bank, halen het er dan later weer af en gebruiken het.

Zo gebeuren er veel transacties. Als er een taks gehoffen zou worden op het storten en/of opnemen zouden de leden wat meer nadenken eer ze het geld op de bank zetten, en zo krijg je waarschijnlijk ook hogere bedragen contant die dan weer gestolen kunnen worden bij misdaden door andere leden... Ik denk dat dat het spel aangenamer maakt, je houdt al je geld contant maar daar staat het niet veilig, of je zet het op je bank en verliest een deel aan transactiekosten En ook omdat mensen meer geld contant hebben zullen ze waarschijnlijk sneller bescherming kopen, want als je aangevallen wordt ben je je contant geld ook grotendeels kwijt...

MVG

Daniel2/Sep | 18:02 

UrbanLegend
127 leden
Je kan het ook een zwitserse rekening noemen!

Mr_X3/Sep | 17:31 

MafiasCountry
79 leden
Ik vind het een goed idee. Dan kan je bv. gratis storten en voor 100€ per 1000€ die je afhaalt (dus dan haal je eigenlijk 900€ af).
Laat de waarde van een kluis ook omhoog gaan

Damian5/Sep | 16:40 

MaffiaDC
126 leden
Of misschien juist iets anders. Dan elke zondag de belangstingdienst komt. Dan kan je geld krijgen of juist verliezen.

Dan ontvangt iedereen een bericht.

Voorbeelden:

''Onderwerp: Belasting''
'' Bericht:

Beste {username},

U heeft belastingfraude gepleegt voor 1 miljoen euro! Wij hebben het geld afgehaald van u bankrekening ''

Of juist:

''Uit onze documenten is gebleken dat u nog 1000 euro van ons te goed hebt! Dit is nu bij gewerkt op u bankrekening! ''

Zo'n achtig-idee!

Laatst gewijzigd door Damian op 2013-09-05 4:40 PM.