De opvolger van MijnMaffia is er.
Maak mijn spel!

Spel-eigenaar login

Vergeten? Inloggen
MijnMaffia.nl
200.273
1.130.034
107

MaMafia.fr
57.281
404.809
112
MeineMafia.de
74.230
398.774
45
MojeMafie.cz
27.531
274.396
25
MojaMafia.pl
53.547
352.230
14
MafiaCreator.ro
22.149
241.959
9
MafiaCreator.com
66.550
223.890
7
MinMaffia.se
15.025
60.512
2
MiMafia.com
12.367
33.686
2
MafyaKur.com
49.012
287.600
1
MoyaMafia.ru
2.718
5.071
0
MinMafia.no
6.707
30.395
0

Familieleden minimum

culmo30/Jul | 19:58 

tgcriminals
29 leden
In een nieuwbericht van MijnMaffia las ik ooit dat ze de wildgroei aan families tegen willen gaan. Dat plan lijkt op de goede weg, met onder andere al een maximum aantal aan families. Toch ontstaat er nu een nieuw probleem in een aantal spellen;

Meerdere spelers willen één familie voor zich alleen hebben en laten andere spelers niet toe in hun eigen familie, en daar moeten we eigenlijk zo snel mogelijk van af. Er bestaat tegenwoordig echt nergens ter wereld een grote maffia-familie met maar één lid.

Ik heb daarvoor een idee; wanneer de familiedon klikt op "familie beginnen", moet hij (x) aantal spelers uitnodigen. Deze spelers ontvangen een bericht en moeten het accepteren (net als bij een donatie). Als iedereen dat heeft gedaan, wordt de familie gestart.

Minimum aantal spelers voor een familie kan door de eigenaar worden ingesteld. Hieronder een voorbeeld voor de pagina van toekomstige don bij het starten van familie. (In dit geval met een minimum van 3 spelers (incl. don) bij het starten van een familie)

Sorry, ben niet zo goed met edits...

Oly30/Jul | 20:19 

Secretcrime.nl
22.321 leden
En wat gebeurd er, als iemand dood gaat in de familie en dan onder het minimum zakt?

Nardy30/Jul | 20:41 

Oly schreef:
En wat gebeurd er, als iemand dood gaat in de familie en dan onder het minimum zakt?

Dan heeft de dode een bepaalde tijd om weer in de familie te komen. Doet hij dat niet? Dan wordt er een bericht gestuurd naar de familie don. De familie zal een bepaalde tijd nog kunnen blijven. Als er in die tijd geen goed aantal leden in de familie zijn, gaat de famillie weer "uit".

Spijker31/Jul | 10:23 

Emanya.eu
732 leden
ik denk niet dat dat gaat werken
spelers haken tijdens een ronde af ,of ze worden gekild en zijn boos en willen niet meer terug komen ...en dan zit de don daar , hij moet er iemand bijvinden of zijn familie verdwijnt?
alles wat je hebt opgebouwd in 1 klap weg omdat je een speler te weinig hebt?
dan loop je het risico dat de meeste spelers geen familie meer willen maken omdat ze bang zijn alles kwijt te raken als er eentje afhaakt...
en 99% kans dat de don en overig familielid ook nog vertrekken op je spel omdat hun familie is opgeheven en ze geen zin hebben weer opnieuw te beginnen

culmo31/Jul | 18:21 

tgcriminals
29 leden
Nardy schreef:
Dan heeft de dode een bepaalde tijd om weer in de familie te komen.
Klopt, een andere speler die in de familie komt is ook goed, zolang de lege plaats maar wordt opgevuld. De meeste families zullen natuurlijk niet bij dit minimum in de buurt gaan zitten, omdat de kans van verdwijnen dan groter is.

Justforfun schreef:
spelers haken tijdens een ronde af ,of ze worden gekild en zijn boos en willen niet meer terug komen ...en dan zit de don daar , hij moet er iemand bijvinden of zijn familie verdwijnt?
De don krijgt daar natuurlijk een (x) aantal dagen de tijd voor. Het aantal dagen kan worden ingesteld door de spel-eigenaar, omdat activiteit op ieder spel anders is.

Justforfun schreef:
alles wat je hebt opgebouwd in 1 klap weg omdat je een speler te weinig hebt?
Nogmaals; wanneer de families zorgen dat zij niet in de buurt van dit minimum komen en veel spelers toelaten tot de familie, geeft het echt geen problemen.

Justforfun schreef:
99% kans dat don en overig familielid ook vertrekken op je spel omdat hun familie is opgeheven en ze geen zin hebben weer opnieuw te beginnen
Als er spelers vermoord worden tijdens een lopende ronde en ze raken hierdoor bijna alles kwijt, zie je een deel daarvan ook niet meer terug in diezelfde ronde. Ik zie geen verschil.

Oly31/Jul | 18:59 

Secretcrime.nl
22.321 leden
Culmo schreef:
Als er spelers vermoord worden tijdens een lopende ronde en ze raken hierdoor bijna alles kwijt, zie je een deel daarvan ook niet meer terug in diezelfde ronde. Ik zie geen verschil.

Ik wel, stel je stelt het minimum op 3 in, en iemand word vermoord, en die stopt er dan mee.
ben je dus je hele familie kwijt.

Situatie nu:

een familie heeft 3 leden, eentje word vermoord.
de overige 2 gaan gewoon door, zonder problemen.

je kunt grotere familie's krijgen, door het aantal familie's max in te stellen bij familie beheer.

Gold31/Jul | 19:30 

YouDesign
65 leden
Hallo,

Ik vind dit niet echt zo'n geweldige idee.

Mijn mening:

Niet alle spellen zijn actief ... Dus als er maar een x aantal mensen actief zijn kunnen ze geen famillie maken of is iedereen verplicht om in de zelfde famillie te gaan

Dus sorry voor mijn mening

Mvg,

Nardy31/Jul | 19:58 

Gold schreef:
Niet alle spellen zijn actief ... Dus als er maar een x aantal mensen actief zijn kunnen ze geen famillie maken of is iedereen verplicht om in de zelfde famillie te gaan

Ik kwam dit tegen;

Culmo schreef:
Minimum aantal spelers voor een familie kan door de eigenaar worden ingesteld.

Ik denk niet echt dat een eigenaar een minimum van 3 leden in een familie zou zetten als er maar 5 mensen actief zijn.

Ik denk dat er een uit optie moet zijn voor deze update als je het ook kan kopen.

Oly31/Jul | 20:43 

Secretcrime.nl
22.321 leden
Nardy schreef:
Ik denk dat er een uit optie moet zijn voor deze update als je het ook kan kopen.

Waarom een update maken, om die vervolgens uitschakelbaar te maken?

de wildgroei van Familie's is enige tijd geleden al opgelost, d.m.v. max in te stellen familie's

Nardy31/Jul | 23:07 

Oly schreef:
Waarom een update maken, om die vervolgens uitschakelbaar te maken?

Misschien om het spel duurder te maken met je eigen opties?