De opvolger van MijnMaffia is er.
Maak mijn spel!

Spel-eigenaar login

Vergeten? Inloggen
MijnMaffia.nl
200.266
1.129.969
147

MaMafia.fr
57.281
404.686
169
MeineMafia.de
74.228
398.762
88
MojeMafie.cz
27.529
274.357
58
MojaMafia.pl
53.543
352.117
22
MafiaCreator.ro
22.148
241.946
21
MafiaCreator.com
66.549
223.853
7
MinMaffia.se
15.025
60.510
6
MiMafia.com
12.365
33.669
3
MafyaKur.com
49.008
287.476
2
MoyaMafia.ru
2.718
5.071
0
MinMafia.no
6.707
30.395
0

Leden belonen. Wat mag? Wat niet?

Simit30/Jul | 10:42 

Let op: dit zijn geen nieuwe regels! Ze bestaan al sinds het begin, en zowat één jaar geleden werd hieraan al herinnerd in een nieuwsbericht:

Tot slot willen we jullie er ook nog even aan herinneren dat het niet toegestaan is om leden te belonen met belcredits in ruil voor elke willekeurige externe actie (externe betaling, invullen affiliate-enquête, e.d.). Hiervoor mag je enkel belonen met speelgeld of VIP-dagen. Hou er ook rekening mee dat de meeste affiliate-programma's helemaal niet toestaan dat je leden ergens mee beloont in ruil voor het genereren van een lead.
Belcredits in ruil voor een ingame actie (de hoogste rang behalen, de spelronde winnen,...) is natuurlijk WEL toegestaan.
(bericht van 31/07/2010, momenteel terug te vinden op nieuwspagina 17)

Alleen lijken heel wat spel-eigenaren dat nieuwsbericht al vergeten te zijn, en is het voor nieuwe spel-eigenaren niet steeds duidelijk wat nu wel/niet is toegestaan.

In dit topic zal ik dan ook proberen om één en ander te verduidelijken.

De 3 basisregels:

I. INGAME ACTIES
Hieronder valt alles wat zich 100% ingame afspeelt: de spelronde winnen, een quiz op het forum, de meeste auto's stelen,...

Je mag belonen met ALLES (credits, vip-dagen, geld,...)

II. EXTERNE BETALINGEN
Hieronder valt ALLES waar het lid voor moet betalen (met uitzondering van het bestaande creditmenu), inclusief "virtuele" valuta

Je mag het lid OP GEEN ENKELE WIJZE belonen

III. EXTERNE ACTIES
Alles wat niet onder de 2 bovenstaande categorieën valt

Je mag belonen met ALLES BEHALVE CREDITS (dus wel vip-dagen, geld,...)

In principe valt alles tot de bovenstaande 3 regels te herleiden. Toch is er soms nog discussie/onduidelijkheid over enkele zaken:

Klikmissies
Wellicht de enige uitzondering op de basisregels: alle instelbare beloningen zijn toegestaan (maar je mag GEEN extra credits-bonus geven wanneer een lid de klikmissies gebruikt)
=> regel III

Dutchleader-credits inruilen voor credits
Dutchleader-credits zijn een virtuele valuta en hebben wel degelijk een geldwaarde
=> regel II

Donatieknop
Het is perfect toegestaan om een donatieknop op je site te hebben, maar je mag het lid niet belonen in ruil voor die donatie
=> regel II

Bannerplaatsen verkopen
Toegestaan. De banner die in ruil voor de betaling wordt geplaatst is geen ingame beloning
=> regel II

Affiliate-enquêtes
Hieraan verdien je als spel-eigenaar geld, maar de speler dient niet te betalen voor zijn deelname
=> regel III

Shops (t-shirts met spelnaam, muismatten...)
Toegestaan. Het gekochte item dat je lid ontvangt is geen ingame beloning
=> regel II

Extra bonus bij credits-aankoop
Credits kopen is een zuivere ingame actie (creditmenu)
=> regel I

Leden laten bellen voor maffiapunten
Ook al koop je die maffiapunten bij MijnMaffia, het blijft een externe betaling (niet via het creditmenu)
=> regel II

Stemmen op toplijsten
Dit valt absoluut onder regel III, ook al heeft die toplijst "mijnmaffia" in de naam
=> regel III

Na de regels gelezen te hebben toch nog onduidelijkheden? Plaats ze in dit topic!

Laatst gewijzigd door Simit op 2011-07-30 10:47 AM.

Sarah66630/Jul | 13:25 

bunkercriminals
549 leden
Beste,

Ik heb als linkpartners een top maffia lijst staan (zoals zovele eigenaren)
Als men leden stemmen voor onze site krijgen ze 25 cc.

Ik zie dit op heel veel spellen, dus zag er geen kwaad in.
Nu krijg ik op mijn eigen spel een mm waarschuwing.
Ik neem aan dat ik dus die link weg moet halen en men spelers niet meer mag belonen hiervoor.

Ik hoor het graag

Gr Bitch

Simit30/Jul | 13:32 

Bitch1806 schreef:
Ik zie dit op heel veel spellen, dus zag er geen kwaad in.
Nu krijg ik op mijn eigen spel een mm waarschuwing.
Ik neem aan dat ik dus die link weg moet halen en men spelers niet meer mag belonen hiervoor.

Je mag spelers wel belonen hiervoor, maar niet met credits. Zie hierboven

BlackBloot (Permanent verbannen)30/Jul | 13:40 

colucci
842 leden
dus als ik zo begrijp uit de tekst:
I. INGAME ACTIES
Hieronder valt alles wat zich 100% ingame afspeelt: de spelronde winnen, een quiz op het forum, de meeste auto's stelen,...

Je mag belonen met ALLES (credits, vip-dagen, geld,...)

mag ik wel tijdens een spelactie bij mij waar dan een bonus aan vast zit wel credits geven (zoals bv zoek en kil de zwerver en als je hem kilt krijg je 50 credits)

Simit30/Jul | 13:45 

MadKiller schreef:
mag ik wel tijdens een spelactie bij mij waar dan een bonus aan vast zit wel credits geven (zoals bv zoek en kil de zwerver en als je hem kilt krijg je 50 credits)

Dat is toegestaan

BlackBloot (Permanent verbannen)30/Jul | 14:10 

colucci
842 leden
Simit schreef:
Dat is toegestaan

en credit acties. bv als je credits besteld krijg je ..% extra van ons. zodat ze juist credits gaan bestellen.

(dan weet ik wat wel en niet mag, zodat er niet fouten gemaakt kan worden)

Simit30/Jul | 14:41 

MadKiller schreef:
en credit acties. bv als je credits besteld krijg je ..% extra van ons. zodat ze juist credits gaan bestellen.

(dan weet ik wat wel en niet mag, zodat er niet fouten gemaakt kan worden)

Misschien kan je even de moeite doen om de startpost van dit topic door te nemen? Daar vind je "Extra bonus bij credits-aankoop" zeker terug.

DarkRaven30/Jul | 19:20 

GoldenDutch
1.217 leden
Geachte Simit ,

Ik heb een officiële waarschuwing gekregen ivm iets waar ik me totaal geen kwaad van bewust ben.
Zou je mij kunnen zeggen wat ik precies fout doe , want alleen met deze zin die er in het bericht stond, "Bij nazicht van uw site merkten we op dat niet alles volgens de regels gebeurt. Zo is het NIET toegestaan om credits uit te delen als beloning voor het uitvoeren van een willekeurige externe actie. Hieronder vallen ook toplijsten en affiliate-links." zie ik nog steeds niet wat ik fout gedaan heb.
Er staat namelijk nergens (meer) vermeld dat ze voor een bepaalde actie credits ontvangen.
En mocht je doelen op de klikmissies bij ons , er worden daar geen extra credits mee weggeven.
Graag iets meer duidelijkheid hierover , zodat ik mijn fout kan herstellen.
Aan de hand van dit heb ik trouwens nog een extra vraag en dat gaat dus ook met name over de update "credits uitdelen".
Als je eenmaal een update/optie gekocht hebt , is dan de koper de officiële eigenaar van het gekochte of is het dat je het eigenlijk gewoon in bruikleen hebt ?
Want is het zo dat wanneer de eigenaar van een spel (of liever gezegd beheerder) eigenaar is van deze gekochte optie , hebben jullie als mijnmaffia juridisch gezien totaal niks meer te zeggen over hoe een spel eigenaar(beheerder) deze optie zoals "credits uitdelen" gebruikt , op haar of zijn spel , of zie ik dit geheel verkeerd ?

Mvg DarkRaven

Laatst gewijzigd door DarkRaven op 2011-07-30 9:43 PM.

BaasJason30/Jul | 22:37 

siteOmaffia
5 leden
ik wil graag een actie doe.

het gaan om bestellen

het gaat om per dag

1ste krijgt 500 extra
2de 400
3de 300
2de 200
1ste100

mag dit.
ik snap extrene end ie andere niet zo goed dus daarom deze vraag even

Azazel30/Jul | 22:43 

TimetoGodfather
931 leden
Als het zo is dat je leden daarbij Credits moeten kopen, is dat een in-game actie, en is het dus toegestaan