De opvolger van MijnMaffia is er.
Maak mijn spel!

Spel-eigenaar login

Vergeten? Inloggen
MijnMaffia.nl
200.268
1.129.987
128

MaMafia.fr
57.281
404.693
153
MeineMafia.de
74.229
398.766
104
MojeMafie.cz
27.529
274.377
44
MojaMafia.pl
53.543
352.165
23
MafiaCreator.ro
22.149
241.951
19
MafiaCreator.com
66.549
223.870
9
MinMaffia.se
15.025
60.512
6
MafyaKur.com
49.010
287.511
3
MiMafia.com
12.366
33.673
3
MoyaMafia.ru
2.718
5.071
0
MinMafia.no
6.707
30.395
0

Hoe gebruik ik MijnMaffia en mijn spel? UPDATED (9/5/11)

BBB7/Apr | 18:51 

nightlive
919 leden
Beste speleigenaren,

Ik zie in het vragentopic erg veel vragen voorbij komen. Deze vragen kunnen we gemakkelijk vermijden, door een goede guide te maken. En dat is wat ik ga proberen.
Hoop dat het duidelijk is, en dat je voortaan geen (weinig) vragen meer hoeft te stellen in het MijnMaffia-vragen-topic.

Ik leg het met een inhoudsgave uit, dit is overzichtelijker.

Het is een lange guide, dus ga er voor zitten, of ga met je laptop op bed liggen, en lees het eens goed door. Daarna kun je altijd een reactie geven over hoe je het vind of bijvoorbeeld op-/ aanmerkingen.

Inhoudsopgave (Index):
- Frontmenu (Home, Algemene gegevens, referr...
- Beheer je site
- Frontmenu (spel)
- Layout
- Referrals
- Advertentieblok
- Adverteren en linkpartners
- Testing
- (YouTube)filmpjes
- Reset (NEW)
- MijnMaffia Betalingen (Next Week!)
- Afsluiting

Dat zijn er een hoop, laten we met de eerste beginnen.

Ik begin met het uitleggen van:

Frontmenu.
Het frontmenu zijn de kopjes hierboven op MijnMaffia die je nu vast kunt bekijken.
Home | Algemene gegevens | Referrals | Verdienen | Games overzicht | Forum | Berichten.

Deze zal ik stuk voor stuk uitleggen.
Op de homepagina vind je:
- Je beheer je site paneel.
- Een game maken. Heb je al als je dit leest.
- Een voorbeeldspel bekijken.
- Zien wie in de spotlight komt.
Als je in de spotlight wilt staan moet je bij Extra opties kopen naar Bezoekers kopen gaan, en selecteren hoeveel mensen je wilt laten klikken.
- Welk spel de meeste leden in één maand heeft.
- Welk spel de meeste leden in totaal heeft.
- En de 5 nieuwste spellen.
Site weergeven in MijnMaffia netwerk
Bij Algemene gegevens staat dit. Wil je niet bij alle andere spellen staan, vul je 'Nee' in.

Bij Algemene gegevens vind je:
- Wachtwoord wijzigen.
- E-mailadres wijzigen.
- E-mailinstellingen wijzigen.
- Berichtensysteem.
- Site weergeven in MijnMaffia netwerk.
(Net uitgelegd)

Bij Referrals vind je:
Mensen die zich via jouw referral-link hebben aangemeld met een spel, ook de verdiende MP's door je referral zie je daar.

Bij Verdienen vind je:
Wat je hebt (gaat verdienen) in 3 maanden, met daaronder een lijst met de bellers van je spel. Ook de tijd van het bellen, de spelersnaam, betaalmethode, aantal belcredits die de persoon in kwestie heeft gekregen, en hoeveel jij hebt verdiend aan de beller in Maffiapunten of echt geld.
Let op: Je moet de €50,- bereikt hebben om het geld ook daadwerkelijk te krijgen, als je €47,50 hebt krijg je niets, tenzij je even een wallie van €20,- koopt, en je verdiend ermee. Vul als je voor 'Geld verdienen' hebt gekozen goed je bankgegevens in, als je één fout hebt, krijg je €0,00 euro, en da's niet veel.

Bij Games overzicht vind je:
Spellen met:
- De meeste leden online.
- De meeste leden deze maand.
- De meeste leden in totaal.
- En de nieuwste spellen.

In het Forum
Dit is een heel belangrijk iets in de MijnMaffia-handel. Je kunt er ideeën plaatsen, vragen stellen (hoeft niet meer na deze guide), handelen, naar guides zoals deze gaan, je betaalprobleem samen met andere speleigenaren en de crew oplossen, overige (wat niet bij de andere forum-topics past), en het BIG-forum dat alleen is toegestaan voor eigenaars met (meer dan) 500 leden, zoals ik.

Bij berichten vind je:
Hier kun je berichten sturen, en lezen van/ naar andere speleigenaren.

Beheer je site
Bij Beheer je site vind je bovenaan een link naar je spel, daaronder je Maffiapunten, daaronder Extra opties kopen, Beheer je site, en uitloggen.
- Link naar je spel. Dit hoef ik natuurlijk niet uit te leggen. Als je nu een kind van 6 jaar bent, stuur je me maar een PB.
- Maffiapunten. Deze kun je krijgen, verdienen, kopen, doneren en verhandelen. Ook alle handel op MijnMaffia word gedaan met Maffiapunten!
- Extra opties kopen. Hier staan Layouts kopen, Uitbreidingen kopen, en Bezoekers kopen. 'Layouts kopen' zegt het al, hier koop je dus nieuwe layouts voor je site. Bij uitbreidingen kopen, koop je nieuwe leuke dingen voor je site om het leuker en groter te maken. Als je Bezoekers koopt kom je in de spotlight op MijnMaffia en Adwords.
- Beheer je site. Hier kun je je site beheren. De uitbreidingen, layouts wat je gekocht hebt, kun je daar wijzigen. Een header wil je misschien anders hebben, of misschien de prijzen van je objecten wat lager, dit kun je allemaal instellen bij Beheer je site. Let op, als je iets niet kunt vinden, kijk bij ''Spel opties,'' hier staan vrij veel onderwerpen.
- Uitloggen spreekt voor zich.

Frontmenu (Spel)
Home | Contact | Crewleden | EP* 1 | EP* 2 | Uitloggen.

- Home. hier staat je referral-link, en je spelersprofiel.
- Contact. Stuur hier een berichtje (mail) naar de eigenaar.
- Crewleden. Hier staan jouw aangewezen crewleden.
- EP* 1 & EP* 2. Eigen Pagina 1+2. Hier kun je zelf beslissen wat je erop wilt hebben.
- Uitloggen. Hier log je natuurlijk uit, spreekt voor zich.

Layout
Ook erg belangrijk voor je spel is de layout. Mensen die geen geld uitgegeven voor zijn spel te beheren, zullen moeten kiezen uit een paar standaard design-layouts, waar je bijna zeker van weet dat bijna 10% van alle MijnMaffia-spellen deze layout heeft. Als je wat voor je spel wilt uitgeven, wat je later misschien terugverdiend, heb je ook nog keuze uit meerdere layouts. De layouts zijn érg mooi, en er zijn minder spelbeheerders die deze hebben. Je layout is zeer bepalend. Voor de bezoeker van je site gaat hij de volgende stappen doornemen: Mooi? Aantrekkelijke tekst? Leuk spel? Dus zorg dat je layout mooi, en zo uniek mogelijk is. (Een goede tekst is ook erg belangrijk)
Ook kun je je eigen layout maken, dit is natuurlijk helemaal spectaculair.

Referrals.

Er zijn veel vragen zoals:
Wat zijn referrals?
Wat kun je ermee?
Waarom is mijn referral afgekeurd?
Wanneer is mijn referral goedgekeurd?

- Wat zijn referrals. Referrals zijn mensen (na aanmelding leden) die zich via jouw register-link hebben aangemeld. Dit lid is jouw referral.
- Wat kun je ermee?
Als jij (de eigenaar) hebt ingesteld dat leden €5.000.000 krijgen als iemand een referral heeft dat (ingestelde rank) heeft bereikt. Voor de speleigenaar is het referral-systeem natuurlijk erg handig, voor meer leden.
- Waarom is mijn referral afgekeurd?
Heb je al eens eerder op je account gespeeld, voordat hij zich als referral ging aanmelden? Is het je 2e account, of een famillielid? Het referral-systeem werkt met IP's, en vraagt je niet of hij dit als goedgekeurd of afgekeurd moet zetten, automatisch dus.
- Wanneer is mijn referral goedgekeurd?
Als je referral de (door eigenaar ingestelde) rank heeft behaald.
Per nieuw lid ontvang je € 2.500.000 bankgeld van zodra hij/zij de rank Handlanger bereikt!
Ik heb ingesteld:
Je ontvangt €2.500.000 bankgeld per referral,
als deze de rank Handlanger heeft behaald.

Advertentieblok
In het advertentieblok staat bijvoorbeeld een banner. Deze banner heeft een script nodig. Dit script zet je dan in het advertentieblok, via Beheer je site. Als je een 'Enter' doet tussen 2 scripts, komen ze onder elkaar.
Dit blok kan een goede inkomstenbron voor je zijn, als je het slim aanpakt.

Adverteren en linkpartners.
Adverteren: Geld betalen voor een advertentie te plaatsen op een andere site over je eigen site.
Linkpartners: Dit zijn sites die je bij Links hebben staan bijvoorbeeld, jij hebt hun link op jouw site en andersom. Je helpt elkaar aan leden (als ze klikken).

Testing
Ook veel vragen wat voorbij komen:
- Waarom is dit wel op Newcriminals.nl en niet bij ons?
- Ik wil ook zoiets wat op Cybercrimes.be staat, kan dat?

Inmiddels is Cybercrimes.be niet meer van Simit.
Newcriminals.nl is het spel van Baas1, en Cybercrimes.be van Simit. Dit zijn crewleden van MijnMaffia. Deze helpen ons met maken van uitbreidingen, en reageren/ bestraffen je op je topic(s). De crew moet een uitbreiding natuurlijk eerst testen, dit is natuurlijk handiger op hun eigen game, stel dat er iets mis gaat, ben je de pineut. Daarom doen ze uit alle veiligheid gewoon op hun eigen spel testen.
- De 2e vraag wat ik net heb aangegeven, dat kan, maar dan moet je even wachten. Na het testen (als hij goedgekeurd is) zal hij misschien op de Uitbreidingenlijst komen, en dan kun je hem gewoon kopen voor MP's.
Ook zijn er soms wel eens wat gratis updates !

(YouTube)filmpjes.
Ik wil het eens hebben over de filmpjes die je op je site kan plaatsen. Wil je een filmpje op je voorpagina plaatsen, doe je dat met de insluit-code. Nu de nieuwe layout van YouTube er is, is deze moeilijker te vinden.
Hier een een screen gemaakt, met een rode pijl naar de insluit-code.

Voor betere kwaliteit, klik erop.
Je hoeft alleen de insluit-code in te vullen, en dan staat hij er. Zo'n code is eigenlijk net een banner-script.

Reset.
Deze vragen ga ik behandelen.
Hoezo heb ik geen reset-knop?
Waar kun je iemand resetten?
Welke onderdelen kun je resetten?
Wat gebeurt er met de speler als je hem reset?
Kan hij/ zij dan nog verder spelen?
- Hoezo heb ik geen resetknop?
Een resetknop moet je kopen. Deze optie staat te koop bij ''Extra opties kopen > Uitbreidingen kopen'' voor 10 maffiapunten (MP). Heb je deze gekocht? Dan kun je je spel(ers) resetten.
- Waar kun je iemand resetten?
Spelers reset je op hun profielpagina. Het hele spel resetten? Dan druk je in je Beheerpaneel op Spel resetten, en volgt de info.
- Welke onderdelen kun je resetten?

- Wat gebeurt er met de speler als je hem reset?
De speler wordt met de aangegeven onderdelen gereset. Uit die onderdelen maak jij een keuze, alleen de ''Algemene onderdelen'' of óók het profiel resetten? Dit kruis je zelf aan. Dan vul je je gebruikersnaam in, en druk je op de ''Resetten''-knop. Hierna is dus alles gereset wat je hebt aangekruist.
- Kan hij/ zij dan nog verder spelen?
Ja, dat kan hij/ zij gewoon. Alleen moet hij/ zij helemaal opnieuw beginnen met het spel, en zal waarschijnlijk stoppen.

MijnMaffia Betalingen.
Volgende week!

Hoop dat ik het duidelijk geformuleerd is, en dat je er wat aan hebt.
Reacties mogen hieronder, voor vragen mag je me ook altijd contacteren via PM als je dat wilt.

Vrijwel elke week komt er een nieuw onderwerp bij wat ik vind dat veel word besproken in het vragen-topic. Ook kun je zelf zoiets aangeven natuurlijk.

Nieuw: Layout

Met vriendelijke groet,

Bob.

Laatst gewijzigd door BBB op 2011-05-09 9:49 PM.

Jnoen7/Apr | 18:56 

Criminal-Horror
691 leden
Super guide!
Hier hebben nieuwelingen heel wat aan!

Admin7/Apr | 18:59 

CrimezNL
72 leden
Goeie guide

Paranoide7/Apr | 20:34 

Donvucci
1.050 leden
Wow, mooie en erg uitgebreide guide.

Robin7/Apr | 20:48 

criminacrime
116 leden
Mooie guide hoor!

crimemen7/Apr | 20:49 

NLMobsters
177 leden
Super, goed gemaakt man.

KAJ (Permanent verbannen)7/Apr | 20:53 

MaffiaPoint
1.127 leden
Verveelde je je een beetje BBB

neej joh super gemaakt.

Hopen dat nieuwe leden nu ook eens eerst willen lezen

Mooiboybossz7/Apr | 21:06 

para-online
14 leden
Hey, mooi guide man. ook goed en uitgebreid uitgeld, hier zullen nieuwe leden veel aan hebben maar ook de grotere games zullen hier profeit van hebben.
mijn complimenten

Laatst gewijzigd door Mooiboybossz op 2010-04-07 9:15 PM.

maffiai13/Apr | 12:12 

maffiaiwars
167 leden
goeie guide

Cooper14/Apr | 17:22 

Simit's spel is CyberCrimes.be, niet CyberCrimes.nl .

Verder: Leuke guide!