De opvolger van MijnMaffia is er.
Maak mijn spel!

Spel-eigenaar login

Vergeten? Inloggen
MijnMaffia.nl
200.269
1.129.992
111

MaMafia.fr
57.281
404.705
120
MeineMafia.de
74.229
398.769
60
MojeMafie.cz
27.529
274.383
24
MojaMafia.pl
53.544
352.185
13
MafiaCreator.com
66.549
223.882
12
MafiaCreator.ro
22.149
241.952
8
MinMaffia.se
15.025
60.512
6
MiMafia.com
12.366
33.679
3
MafyaKur.com
49.011
287.543
2
MoyaMafia.ru
2.718
5.071
0
MinMafia.no
6.707
30.395
0

[Guide] 'Adobe Photoshop'

jesper6/Jun | 23:57 

GoldenCrimez
191 leden
Intro
Ik had zin om eens een guide te gaan schrijven en leden te helpen. Een vriend kwam op het idee om hem te doen over 'Adobe Photoshop'. Daar ga ik dus nu een guide over schrijven.

Wat is 'Adobe Photoshop' precies?
'Adobe Photoshop' is een programma van het bedrijf Adobe. Dit bedrijf maakt ook andere programma's zoals Illustrator (hiermee kun je illustratie's maken) en Dreamweaver (hiermee kun je scripts maken). Met Photoshop kun je foto's bewerken of zelf plaatjes maken zoals banners, headers, voorpagina's en avatars. Natuurlijk kun je nog véél en véél meer maken, maar dat is een hele waslijst.

Ik word er een beetje ziek van telkens 'Adobe Photoshop' te moeten typen, en zal dat nu dus gewoon 'APS' worden.

Hoe krijg ik APS?
Het programma is niet gratis, je betaalt er een paar honderd euro voor, of je moet hem cracken/illegaal downloaden maar dat raad ik je niet aan. Op sommige computers staat APS standaard, dus heb je het meteen bij aankoop van de computer.

Hoe werkt APS?
APS is over het algemeen niet moeilijk om mee te werken, maar in het begin kan het zijn dat je er nog moeite mee hebt alle tools te gebruiken. Hiervoor kun je op YouTube of Google naar tutorials zoeken, en dan zal je er steeds handiger in worden. Het best leer je werken met APS als je telkens een andere tutorial neemt: zelfs al vind je er geen bal aan, je leert toch steeds weer andere tools.

Welke versies zijn er van APS?
Momenteel is er CS1 tot en met CS5, en er is CS6 voor werknemers van Adobe. CS staat voor Creative Suite.

Ook is er Elements 1 tot en met 9, deze versie is meer voor het bewerken van foto's dan voor het maken van designs.

Verder heb je nog de hele oude versies: photoshop 1 tot en met ..

Welke versie wordt aangeraden?
Voor designen van banners, headers, voorpagina's etc. raad ik je CS4 of CS5 aan, dit is hier het meest geschikt voor. Elements is leuk voor fotobewerking, misschien heb je hier ook nog wat aan in combinatie met CS-versies. De oude versies raad ik je echt af, daar moet je niet aan beginnen.

Slot
Ik hoop van harte dat ik met deze guide een aantal mensen blij heb gemaakt en/of op weg heb geholpen, en vond het leuk om mijn eerste guide op MM te zetten. Wie weet komen er in de toekomst nog meer.
Het hoef niet, maar als je wil mag je altijd een paar MP doneren!

Er wordt nog aan deze guide gewerkt, binnenkort worden er nog meer onderwerpen behandeld. Onderwerpen mogen ook aangevraagd worden, dan krijgen ze voorrang!

Aanvullingen zijn altijd welkom, en twijfel vooral niet als je een rating wil achterlaten!

Laatst gewijzigd door jesper op 2010-06-07 6:23 PM.

baas1 (Permanent verbannen)7/Jun | 16:18 

NewestCriminals
16 leden
is dit gratis en waar kan ik het krijgen

jesper7/Jun | 16:57 

GoldenCrimez
191 leden
Baas1 schreef:
is dit gratis en waar kan ik het krijgen

Ik zal er direct een stukje over schrijven!

baas1 (Permanent verbannen)7/Jun | 16:59 

NewestCriminals
16 leden
ik zie nog niks en wat is APS

Cooper7/Jun | 17:00 

Baas1 schreef:
ik zie nog niks en wat is APS
Zijn afkorting voor Adobe PhotoShop, staat in de guide .

jesper7/Jun | 17:18 

GoldenCrimez
191 leden
Cooper schreef:
Zijn afkorting voor Adobe PhotoShop, staat in de guide .

Klopt, zoals er staat werd ik ziek van het Adobe PhotoShop blijven typen.

Baas1 schreef:
ik zie nog niks

Dat komt omdat je geen geduld kan opbrengen. Aangezien er 2/3 stukken uitleg bij komen zal je nog even moeten wachten.

Aanvullend bericht:
Toegevoegd:

• hoe krijg ik APS?
• welke versies zijn er?
• welke versie wordt aangeraden?

Laatst gewijzigd door jesper op 2010-06-07 5:21 PM.

LincolnSix7/Jun | 18:29 

LegalGuns
31 leden
Goede guide, hier zullen nog veel mensen wat aan hebben.

BBB7/Jun | 19:21 

nightlive
919 leden
Goede guide! Misschien dat je bijvoorbeeld hierin stap voor stap een leuke header kunt maken? Zodat de mensen zien met welke opties wát je kunt maken.

Met vriendelijke groet,

Bob.

Laatst gewijzigd door BBB op 2010-06-07 7:23 PM.

Robin7/Jun | 19:24 

criminacrime
116 leden
BBB schreef:
Goede guide! Misschien dat je bijvoorbeeld hierin stap voor stap een leuke header kunt maken? Zodat de mensen zien met welke opties wát je kunt maken.

Met vriendelijke groet,

Bob.

Zoals hij al vertelde, Gaat hij binnenkort nog meer onderwerpen maken.

En de ''Vriend'' die in de tekst staat, Ben ik

jesper7/Jun | 19:42 

GoldenCrimez
191 leden
BBB schreef:
Goede guide!
Dankje, misschien heb je ook nog een cijfer van 1 tot 10 voor me?

BBB schreef:
Misschien dat je bijvoorbeeld hierin stap voor stap een leuke header kunt maken? Zodat de mensen zien met welke opties wát je kunt maken.

Kan, maar dan maak ik liever een losse guide waar ik een link naartoe plaats. Eerst deze guide afmaken!

Robin schreef:
Zoals hij al vertelde, Gaat hij binnenkort nog meer onderwerpen maken.

Dat klopt, die komen binnenkort als ik inspiratie/vraag heb.

Robin schreef:
En de ''Vriend'' die in de tekst staat, Ben ik

En dat is interessant, omdat ...?