De opvolger van MijnMaffia is er.
Maak mijn spel!

Spel-eigenaar login

Vergeten? Inloggen
MijnMaffia.nl
200.273
1.130.039
131

MaMafia.fr
57.281
404.809
127
MeineMafia.de
74.230
398.774
56
MojeMafie.cz
27.531
274.396
37
MojaMafia.pl
53.549
352.236
25
MafiaCreator.com
66.552
223.893
12
MafiaCreator.ro
22.149
241.961
12
MinMaffia.se
15.025
60.512
5
MiMafia.com
12.367
33.686
4
MafyaKur.com
49.012
287.605
2
MoyaMafia.ru
2.718
5.071
0
MinMafia.no
6.707
30.395
0

Hoe ga je om met oplichtingen?

BBB13/Okt | 18:09 

nightlive
919 leden
Beste eigenaren,

Ik zie regelmatig topics dat iemand is opgelicht, en vragen dan wat ze hier aan kunnen doen of iets dergelijks. Dit ga ik toelichten in een guide, aangezien hier veel vraag naar is.

Designs niet betaald?

Heeft iemand zijn designs niet betaald, dat kan natuurlijk gebeuren. Ga niet meteen panieken, en wacht even af voordat je iets doet. Iemand kan ziek zijn, of een begrafenis van een oma of opa hebben en noem maar op. Wacht een week voordat je een post plaatst in de Schandpaal. Na een week kan je de conclusie trekken dat iemand je heeft opgelicht. Probeer informatie te vinden over deze persoon, heeft hij het al eerder gedaan? Zonder bewijs kan MijnMaffia hier niets aan doen, maak dus altijd foto's van een MSN gesprek of iets dergelijks.

Promoten

Het komt regelmatig voor dat mensen een aantal leden beloven en daar dan Maffiapunten voor willen. Vaak gebeurt dit de eerste paar dagen wel, vertrouw je die persoon, en geef je hem wat MP. Hierna komt de desbetreffende persoon nooit meer online en regelt geen leden meer. De beste optie hiervoor, is geen mensen aannemen die je niet in het echt kent. Ik doe dit wel, maar dat is omdat ik de mensen al een aantal jaar ken. (Wat nog steeds niet in het echt is.) Vertrouw je wel zomaar iemand, dan gebeuren dit soort dingen. Helaas kan ik je hier niet mee helpen, aangezien MijnMaffia hier niks aan kan doen.

Spam

Ik krijg dagelijks wel spam in mijn mailbox hier op MijnMaffia. Ik heb besloten dit niet eens meer te melden, kost me veel te veel moeite die ik niet wil steken in zoiets. Ban de persoon op je spel en doe meteen een IP-blokkade. Hij nodigt daarna zijn vrienden uit, en die ban je ook gewoon. Spam moet je gewoon verwijderen en anders negeren, dan houden ze vanzelf op. En aan alle eigenaren die spammen op andere sites: Het heeft geen zin, de meeste slimme eigenaren die verwijderen je spam gewoon alsof het een gebruikte zakdoek is. Jullie zijn een fles zonder inhoud.

Bedreigingen

Als mensen dreigen dat ze je spel gaan hacken, of langskomen bij je huis. Controleer dan wie diegene is. Ik neem aan dat je niet zomaar je gegevens verspreid, dus als hij je adres al weet dan is het iemand die je kent. Als het iemand is die contactgegevens over de chat verspreid, dan ga je naar de politie. Hier kan MijnMaffia weinig aandoen behalve de desbetreffende persoon verbannen. Dit zijn zaken voor de politie waar je voor in de problemen kunt raken.

Is je spel gehackt, of dreigt iemand dat te doen, dan stap je meteen naar MijnMaffia. Dit is mijzelf overkomen, en het is geen pretje wat je allemaal moet doorstaan om je spel terug te krijgen. Verander meteen je wachtwoord naar iets onkraakbaars wat echt álleen jij weet. Er zijn mensen die hun spel delen met anderen: niet verstandig! Dit zorgt voor problemen, waar ik ook last van gehad heb.

Als iemand nog iets heeft wat hij hier bij wil, dan onderzoek ik dat natuurlijk en zet ik het hierbij. Vragen beantwoord ik altijd. Heb ik even geen tijd, dan beantwoord ik het kort en zeg erbij dat ik nu even geen tijd heb. Anderen helpen vind ik het belangrijkste wat er is, en dat staat nog boven mijn eigen game.

~Daniel

Laatst gewijzigd door BBB op 2010-10-13 6:17 PM.

GfhCrew13/Okt | 18:36 

Fr4nko
175 leden
MijnMaffia lost geen dingen op die via msn gebeuren, heeft niks met MijnMaffia te maken

MrBig13/Okt | 22:52 

Mooi werk hoor, maar voorkomen is altijd beter dan genezen lijkt mij zo

HomerSimpson16/Jun | 18:39 

SpringfieldCrimes
3.257 leden
Mijn vorige spel was gehackt en ik heb 3 of 4 keer iets gestuurd naar MM maar nooit iets van weer gehoord...
Dat vond ik wel jammer.

(Srry dat ik dit topic bump...)