De opvolger van MijnMaffia is er.
Maak mijn spel!

Spel-eigenaar login

Vergeten? Inloggen
MijnMaffia.nl
200.279
1.130.111
134

MaMafia.fr
57.283
404.912
118
MeineMafia.de
74.232
398.800
46
MojeMafie.cz
27.531
274.402
26
MafiaCreator.ro
22.150
241.976
12
MojaMafia.pl
53.551
352.323
11
MafiaCreator.com
66.557
223.951
9
MafyaKur.com
49.019
287.686
6
MinMaffia.se
15.026
60.520
3
MoyaMafia.ru
2.718
5.071
0
MinMafia.no
6.707
30.395
0
MiMafia.com
12.367
33.695
0

[Guide] Eigen layout: Het design!

Mr_X6/Okt | 11:30 

MafiasCountry
79 leden
Hallo
In deze guide toon ik jou hoe je een mooi & simpel design maakt in eigen layout.

Indeling guide:
1.) De elementen & hun afmetingen
2.) Voorbereiding
3.) Links & templates
4.) FAQ

1.) De afmetingen.
In dit deel word er getoond welke elementen er allemaal belangrijk zijn voor een mooi design en welke afmetingen ze best hebben.

Achtergrond:
Opslaan als:
pattern.png

Afmetingen:
(1800x1200)

[tip] Ik raad aan om de zijkanten en de onderkant over te laten vloeien naar 1 kleur zodat er geen herhaling nodig is.

De achtergond van de menu titels in de zijkanten (bv. Algemeen, Criminaliteit,...):
Opslaan als:
menu-title.png

Afmetingen:
(190x35)

De achtergrond van de menu links in de zijkanten (bv. Profiel, Beheer overzicht,...)
Opslaan als:
menu-bg.png

Afmetingen:
(190x26)

[tip] Zet hier GEEN patronen of afbeeldingen op, hoogstens een lijntje. Anders word je layout veel te druk.

Het middelste gedeelte waar de chat en alles om te spelen zich bevindt.
Opslaan als:
content-bg.png

Afmetingen:
(580x8000)

[tip] Zet hier ook niet te veel patronen op, dan word het bestand te groot om te uploaden!

De titels in het midden. (bv. op voorpagina: Welkom, beneden de pagina Advertentie,...)
Opslaan als:
h1.png
h5.png

Afmetingen:
(580x38)

Header
Opslaan als:
header.png
Afmetingen:
(980x180)

Bovenste balk (met de links Home, Crewleden, Contact,... in)
Opslaan als:
topmenu.png

Afmetingen:
(980x50)

2.) Voorbereiding

Jezelf goed voorbereiden is een must! Vandaar enkele tips bij het voorbereiden van het maken van een layout.

Welk progamma ga je gebruiken?
De kwaliteit van je progamma is van uiterst belang. Ik raad volgende progamma's aan:
•Photoshop (Niet gratis, wel cracks voor te vinden.)
•Gimp (Gratis, niet zo goed als photoshop als je niet de juiste plugins hebt.)

[tip] Voor dat je kunt beginnen aan layouts, kun je best wat ervaring opdoen met het progamma dat je gaat gebruiken. Enkele Youtube tutorials volgen is een goed idee

Ingesteldheid
Het is ook van belang dat je doorzet en bereid bent om heel wat moeite en tijd in het leren te steken. Verwacht niet dat je eerste layout meteen een pareltje word.

Welke stijl ga ik werken?
Het is belangrijk om te weten in welke stijl je gaat werken. Probeer zo weinig mogelijk na te maken van andere sites. Ik raad aan om met 1 kleur te werken in een lichte en een donkere "versie" en op te vullen met een donker grijs.

Meningen
Het kan ook handig zijn als je mensen hebt die een mening hebben. Je kunt aan hen vragen wat ze van je resultaat vinden. Zo kun je aan de hand van hun kritiek blijven verbeteren.
Het is wel van belang dat deze mensen eerlijk durven zijn tegen jou, zodat je niet altijd gewoon maar de reactie mooi krijgt.

3.) Links

Hier vind je alle links naar plugins en progamma's waar ik naar verwezen heb.

Progamma's:

Plugins (Gimp)

4.) FAQ

Vraag (V) & Antwoord (A)

V: Wil jij mij leren designen?
A: Nee

Ik hoop dat je dit al een beetje op weg geholpen heeft met eigen layout. Zoja, klik dan op het plusje onder mijn avatar

Laatst gewijzigd door Mr_X op 2012-10-07 12:20 PM.

Danger6/Okt | 12:18 

Mescreations
16 leden
Realworld paint is ook een goed progamma, ik snap zelf namelijk niks van gimp en ik weet zeker dat ik niet de enichtse ben .

Gr. Hawk

Mr_X6/Okt | 18:18 

MafiasCountry
79 leden
Het is maar aan wat je gewoon bent zeker

CYHI7/Okt | 00:57 

canyouhandleit
345 leden
Ik maak zelf geen eigen layouts maar als ik zie wat voor werk je erin heb gestopt om dit allemaal op te schrijven krijg je van mij dat + je

Mr_X7/Okt | 11:23 

MafiasCountry
79 leden
Bedankt

darkness9/Okt | 17:10 

maxgaming
138 leden
Zeer mooie guide.
Maar ook een redelijk goed een gratis proggrama voor design is Paint.net neen het is niet de gewone paint

GangsterRik9/Okt | 20:36 

Xantos schreef:
Zeer mooie guide.
Maar ook een redelijk goed een gratis proggrama voor design is Paint.net neen het is niet de gewone paint

Klopt

voor de mensen die het willen downloaden: http://www.getpaint.net (geen reclame)
Klik rechts bovenaan op de link onder "Get it now". Het programma is gratis downloadbaar.

MVG

Laatst gewijzigd door GangsterRik op 2012-10-09 8:37 PM.

Mr_X10/Okt | 12:20 

MafiasCountry
79 leden
Bedankt voor de toevoeging en feedback

Maurolicious23/Okt | 13:54 

CrimePirate
324 leden
+ Kan je er ff bij zetten hou je mooie plaatjes kan vinden ... Via welke zoektermen...

Danger23/Okt | 14:16 

Mescreations
16 leden
FunnyMafia schreef:
+ Kan je er ff bij zetten hou je mooie plaatjes kan vinden ... Via welke zoektermen...

Bij google gewoon in het engels zoeken en aan het einde png zetten, en je komt ook wel op goede afbeeldingen uit . Er zijn ook speciale site's. ( Findicons, Iconarchive, en Gettyicons zijn aanraders)

Groeten,

Hawk.