De opvolger van MijnMaffia is er.
Maak mijn spel!

Spel-eigenaar login

Vergeten? Inloggen
MijnMaffia.nl
200.268
1.129.988
158

MaMafia.fr
57.281
404.698
145
MeineMafia.de
74.229
398.767
100
MojeMafie.cz
27.529
274.379
49
MafiaCreator.ro
22.149
241.951
22
MojaMafia.pl
53.544
352.175
20
MafiaCreator.com
66.549
223.874
11
MafyaKur.com
49.011
287.520
9
MinMaffia.se
15.025
60.512
6
MiMafia.com
12.366
33.674
5
MoyaMafia.ru
2.718
5.071
0
MinMafia.no
6.707
30.395
0

[Guide] Website beveiligen! (hack)

Damian16/Dec | 00:18 

MaffiaDC
126 leden
Waarom deze guide?

Omdat ik laatste tijd hoor dat veel spellen denken dat ze gehackt zijn/wordt. Ik wil hierom mijn tips en informatie over uitdelen.

Wat is Hacken?

Hacken is het inbreken van iemand bestanden/website zonder dat de eigenaar toestemming heeft gegeven. Vaak gebeurt dit bij computers.

Is mijn spel hackbaar?

Elke website, programma en computer is nooit 100% waterdicht. Dat betekent dat je spel hackbaar is. Natuurlijk moet je niet van uitgaan dat je website makkelijk te hacken is. Hier zal een zeer professioneel hack team aan het werk moeten gaan om je website te hacken.
En Mijnmaffia is een actieve team die altijd de beveiliging goed in de gaten houdt en zo nodig beveiligingslekken pachten.

Wachtwoordbeveiliging

Het is van belang om een sterk wachtwoord te hebben.
Er zijn programma's dat miljoenen (en soms wel miljarden) keer je wachtwoord probeert te raden. Ze werken dan met een systeem. Eerst 1 teken en dan alle mogelijkheden erop gooien en dan 2, 3, 4, 5 ect.

Een sterk wachtwoord bestaat uit:

+ Is minimaal 8 tekens lang (sommige website melden zelf minimaal 20 tekens lang.)
+ Bevat hoofdletters en kleine letters. (aBcdE)
+ Bevat cijfers (123424)
+ Bevat overige tekens (#$%^#^©®)

Voorbeelden van sterke wachtwoorden, gebruik ze NIET!:

J©n Fijt$ Elk3 D@g L@ng16
(Jan fiets elke dag lang)

Ik $l@@p 3lke d@g ()m 8 eur!
(Ik slaap elke dag om 8 uur)

Zoals je ziet wordt sommige woorden fout getypt. Dit is veel veilige. Ook worden sommige letters in tekens veranderd. Voorbeelden:

A = @
E = 3
S = $
En zo zijn er wel meer tekens die worden vervangen voor een letter.

Niet veilige wachtwoorden zijn:

- Woorden uit woordenboeken
- Persoonlijke dingen in je wachtwoord (naam, huisdier, geboortedatum, ect.)
- Op een volgende cijfers/letters. (Zoals 123, abc, 321, bca, ect)
- Wachtwoorden die je al vaker heb gebruikt.

Nog een tip: Verander je wachtwoord regelmatig.

E-mail beveiligen

Het is ook mogelijk dat ze je proberen te hacken via je e-mail. Als jij je wachtwoord vergeet wordt er een e-mail gestuurd naar je e-mail met je (nieuw) wachtwoord. Als ze je e-mail hebben hebben ze dus ook je wachtwoord. Dus zorg voor een sterk wachtwoord (lees hier boven voor meer informatie).

Zorg ook via je e-mailinstellingen dat nooit zomaar bijlagen mag worden geopend. Hier in kunnen ze Trojaanse paarden instoppen die schadelijk is voor je computer.
Maar ze kunnen ook proberen andere malware in je pc te krijgen. Zoals een goed voorbeeld is een Keylogger deze spyware lees dan alles wat je typt en stuurt dit naar de keylogger-maker. Die ontvangt dus je wachtwoord. Maar ook bijvoorbeeld je bankgegevens!
Lees hieronder voor meer informatie hoe je tegen malware (virussen, spyware, ect) kan beschermen)

Computerbeveiliging

Het is van belang om een antivirussoftware op je computer te hebben. Een anti-antivirussoftware beschermt je tegen schadelijke software (zoals: virussen, trojaanse paarden, wormen, ect.) Het is van belang om een antivirussoftware op je pc te hebben. Goede gratis antivirussoftware zijn:
+ Avg
+ Avast!
+ Mircosoft Secuirty Essentials

Ook is het van belang om een Firewall op je pc te hebben. Een firewall beschermt je tegen aanvallen van buitenaf.
Goede firewalls zijn:
+ PC Tools
+ Webroot
+ ZoneAlarm

Updates

Zoals ik hier boven al zei is nooit elke computer, programma, website 100% waterdicht. Maar als een programma een beveiligingslek heeft en ze repareren dat dan komt er een patch dat is het van belang om dat te downloaden.

+ Zoek regelmatig naar updates en update je computer
+ Ook programma's zoals Java is van belang om die up-to-date te houden.
+ Ook je antivirussoftware is van belang om up-to-date te houden. (vaak update die van zelf, dit kan je instellen.)

Twijfel je toch dat je gehackt ben/wordt?

Aarzel niet! Neem contact op met Mijnmaffia.nl.

Handige links:

+ Filmpjes
- Laat je niet hacken: http://www.youtube.com/watch?v=sCMotoEV3TY
- Gevaren van internet: virussen: http://www.youtube.com/watch?v=MuSXlQ7ToSw

+ Test je sterk wachtwoord:
- http://www.testjewachtwoord.nl (Streng controle)
- https://www.microsoft.com/nl-nl/security/pc-security/password-checker.aspx (Minder streng, HTTPS)

+ Moeite met wachtwoord verzinnen?:
- (Vrij in keus)
- https://www.wisseljewachtwoord.nl (Https, minder vrij in keus)

Overige/Discliamer

De informatie in deze Guide is bedoeld voor informatie en niet als een concreet aanbod om een overeenkomst te sluiten.
In deze Guide worden aangeboden materialen aangeboden zonder enige vorm van garantie of aanspraak op juistheid. Deze materialen kunnen op elk moment wijzigen zonder voorafgaande mededeling van Damian (ik)
Het opvolgen van deze informatie is geheel op Eigen risco. Damian (Ik) is niet aansprakelijk voor schade.

Alle boven genoemde links/websites/handelsmerken/bedrijfsmerken is bedoelt voor informatie en niet om een concreet overeenkomst uit. Dit is GEEN RECLAME!

© Copyright Damian

Nog vragen? Opmerkingen? Spelfouten gevonden? Tips? Meld het!

Laatst gewijzigd door Damian op 2012-12-20 2:01 PM.

Thijmen17/Dec | 07:28 

WarGangsters
365 leden
Damian schreef:
Waarom deze guide?

Omdat ik laatste tijd hoor dat veel spellen denken dat ze gehackt zijn/wordt. Ik wil hierom mijn tips en informatie over uitdelen.

Wat is Hacken?

Hacken is het inbreken van iemand bestanden/website zonder dat de eigenaar toestemming heeft gegeven. Vaak gebeurt dit bij computers.

Is mijn spel hackbaar?

Elke website, programma en computer is nooit 100% waterdicht. Dat betekent dat je spel hackbaar is. Natuurlijk moet je niet van uitgaan dat je website makkelijk te hacken is. Hier zal een zeer professioneel hack team aan het werk moeten gaan om je website te hacken.
En Mijnmaffia is een actieve team die altijd de beveiliging goed in de gaten houdt en zo nodig beveiligingslekken pachten.

Wachtwoordbeveiliging

Het is van belang om een sterk wachtwoord te hebben.
Er zijn programma's dat miljoenen (en soms wel miljarden) keer je wachtwoord probeert te raden. Ze werken dan met een systeem. Eerst 1 teken en dan alle mogelijkheden erop gooien en dan 2, 3, 4, 5 ect.

Een sterk wachtwoord bestaat uit:

+ Is minimaal 8 tekens lang (sommige website melden zelf minimaal 20 tekens lang.)
+ Bevat hoofdletters en kleine letters. (aBcdE)
+ Bevat cijfers (123424)
+ Bevat overige tekens (#$%^#^©®)

Voorbeelden van sterke wachtwoorden **:

J©n Fijt$ Elk3 D@g L@ng16
(Jan fiets elke dag lang)

Ik $l@@p 3lke d@g ()m 8 eur!
(Ik slaap elke dag om 8 uur)

Zoals je ziet wordt sommige woorden fout getypt. Dit is veel veilige. Ook worden sommige letters in tekens veranderd. Voorbeelden:

A = @
E = 3
S = $
En zo zijn er wel meer tekens die worden vervangen voor een letter.

Niet veilige wachtwoorden zijn:

- Woorden uit woordenboeken
- Persoonlijke dingen in je wachtwoord (naam, huisdier, geboortedatum, ect.)
- Op een volgende cijfers/letters. (Zoals 123, abc, 321, bca, ect)
- Wachtwoorden die je al vaker heb gebruikt.

Nog een tip: Verander je wachtwoord regelmatig.

E-mail beveiligen

Het is ook mogelijk dat ze je proberen te hacken via je e-mail. Als jij je wachtwoord vergeet wordt er een e-mail gestuurd naar je e-mail met je (nieuw) wachtwoord. Als ze je e-mail hebben hebben ze dus ook je wachtwoord. Dus zorg voor een sterk wachtwoord (lees hier boven voor meer informatie).

Zorg ook via je e-mailinstellingen dat nooit zomaar bijlagen mag worden geopend. Hier in kunnen ze Trojaanse paarden instoppen die schadelijk is voor je computer.
Maar ze kunnen ook proberen andere malware in je pc te krijgen. Zoals een goed voorbeeld is een Keylogger deze spyware lees dan alles wat je typt en stuurt dit naar de keylogger-maker. Die ontvangt dus je wachtwoord. Maar ook bijvoorbeeld je bankgegevens!
Lees hieronder voor meer informatie hoe je tegen malware (virussen, spyware, ect) kan beschermen)

Computerbeveiliging

Het is van belang om een antivirussoftware op je computer te hebben. Een anti-antivirussoftware beschermt je tegen schadelijke software (zoals: virussen, trojaanse paarden, wormen, ect.) Het is van belang om een antivirussoftware op je pc te hebben. Goede gratis antivirussoftware zijn:
+ Avg *
+ Avast! *
+ Mircosoft Secuirty Essentials *

Ook is het van belang om een Firewall op je pc te hebben. Een firewall beschermt je tegen aanvallen van buitenaf.
Goede firewalls zijn:
+ PC Tools *
+ Webroot *
+ ZoneAlarm *

Updates

Zoals ik hier boven al zei is nooit elke computer, programma, website 100% waterdicht. Maar als een programma een beveiligingslek heeft en dan komt er een patch is het van belang om dat te downloaden.
+ Zoek regelmatig naar updates en update je computer
+ Ook programma's zoals Java * is van belang om die up-to-date te houden.
+ Ook je antivirussoftware is van belang om up-to-date te houden. (vaak update die van zelf, dit kan je instellen.)

Twijfel je toch dat je gehackt ben/wordt?

Aarzel niet! Neem contact op met Mijnmaffia.nl.

Handige links *:

Filmpje, laat je je niet hacken,: http://www.youtube.com/watch?v=sCMotoEV3TY

Test je sterk wachtwoord:
http://www.testjewachtwoord.nl/

Overige/discliamer

De informatie in deze Guide is bedoeld voor informatie en niet als een concreet aanbod om een overeenkomst te sluiten.
In deze Guide worden aangeboden materialen aangeboden zonder enige vorm van garantie of aanspraak op juistheid. Deze materialen kunnen op elk moment wijzigen zonder voorafgaande mededeling van Damian (ik)
Het opvolgen van deze informatie is geheel op Eigen risco. Damian (Ik) is niet aansprakelijk voor schade.

* Alle boven genoemde links/websites/handelsmerken/bedrijfsmerken is bedoelt voor informatie en niet om een concreet overeenkomst uit. Dit is GEEN RECLAME!

** Gebruik deze wachtwoord(en) NIET! Het zijn voorbeelden!

Nog vragen? Opmerkingen? Spelfouten gevonden? Tips? Meld het!

leuk dit allemaal maar hacken is tog onmogelijk op mijnmaffia en waarom zou iemand een mijnmaffia game hacken?
er zijn nog zo'n 100 andere beroemde website's.

hacken is alleen mogelijk als je de e-mail wachtwoord te makkelijk is of niet goed is beveiligd of je geeft je wachtwoord aan iemand anders en je hebt geen correcte e-mail staan bij je gevens.

ps: tegenwoordig is elke pc die uit 2011 komt heel erg goed beveiligt en ik raad jullie aan om google chrome te gebruiken.

Damian17/Dec | 15:46 

MaffiaDC
126 leden
@ Mel-V,

Elke site is hack baar. Natuurlijk snap ik ook dat zeer professioneel hackers geen maffia sites hacken.

Maar er bestaan wel soorten wachtwoord systemen dat ze beginnen met 1 teken en dan alle mogelijkheden, dan twee, dan drie ect.

De computers zijn vrij goed beveiligd. Alleen op Windows (en internet Explorer), omdat de meeste mensen gebruiken, storten veel internetcrimelen hierop. Ze maken dus malware die via windows kan worden ''vrijgelaten''.

Er zijn natuurlijk ook bots beveiliging (en encryptie) die soorten wachtwoord systemen blokkeren. Alleen de techniek van zulke wachtwoord systemen (bots) worden steeds slimmer. Dus je kan beter een stapje voor zijn, dus kiezen voor een lang ijzer sterk wachtwoord. Is altijd verstandig!

hacken is alleen mogelijk als je de e-mail wachtwoord te makkelijk is of niet goed is beveiligd of je geeft je wachtwoord aan iemand anders en je hebt geen correcte e-mail staan bij je gevens.

Het is niet alleen mogelijk via wachtwoord. Ze kunnen je ook proberen om een spyware op je pc te plaatsen. Dit kan bijvoorbeeld via de e-mail gebeuren. Deze spyware download je onbewust op je pc. Als jij iets typ dan wordt na de spyware-maker alles gestuurd wat je typt, dus ook je wachtwoord!

Daarom is het verstandig om een up-to-date antivirussoftware (anti-spywaresoftware, anti-malwaresoftware) op je pc te hebben. Ook een firewall is heel belangrijk. (Het liefs ene die inkomende en uitgaande bestanden blokken en controleert. Met controleren bedoel ik dat de firewall kijkt als die staat bij toegestaan items die uit de pc mogen.)

Laatst gewijzigd door Damian op 2012-12-17 4:01 PM.

Thijmen17/Dec | 16:01 

WarGangsters
365 leden
Damian schreef:
@ Mel-V,

Elke site is hack baar. Natuurlijk snap ik ook dat zeer professioneel hackers geen maffia sites hacken.

Maar er bestaan wel soorten wachtwoord systemen dat ze beginnen met 1 teken en dan alle mogelijkheden, dan twee, dan drie ect.

De computers zijn vrij goed beveiligd. Alleen op Windows (en internet Explorer), omdat de meeste mensen gebruiken, storten veel internetcrimelen hierop. Ze maken dus malware die via windows kan worden ''vrijgelaten''.

Er zijn natuurlijk ook bots beveiliging (en encryptie) die soorten wachtwoord systemen blokkeren. Alleen de techniek van zulke wachtwoord systemen (bots) worden steeds slimmer. Dus je kan beter een stapje voor zijn, dus kiezen voor een lang ijzer sterk wachtwoord. Is altijd verstandig!

maar wij hoeven dit allemaal niet meer te doen als je ff nu.nl in de gaten houd dan zie je ook dat de hackers dit niet gaan doen en je moet echt heel veel moeite doen om zo'n wachtwoorden rader te hebben want alles wordt verwijderd van google per jaar gaan zo'n miljoenen website's offline met zo'n rader en die gebruikers worden tog wel heel snel opgepakt.
als je zelf iets aan wilt doen gebruik een wachtwoord van minimaal 10 tot 16tekens lang en het moet niet te moeilijk voor je zelf zijn.

Damian17/Dec | 16:08 

MaffiaDC
126 leden
Mel-V schreef:
[quote=Damian]@ Mel-V,

maar wij hoeven dit allemaal niet meer te doen als je ff nu.nl in de gaten houd dan zie je ook dat de hackers dit niet gaan doen en je moet echt heel veel moeite doen om zo'n wachtwoorden rader te hebben want alles wordt verwijderd van google per jaar gaan zo'n miljoenen website's offline met zo'n rader en die gebruikers worden tog wel heel snel opgepakt.
als je zelf iets aan wilt doen gebruik een wachtwoord van minimaal 10 tot 16tekens lang en het moet niet te moeilijk voor je zelf zijn.[/quote]

Jawel hackers werken met die wachtwoord systemen. Kijk maar bij Webwereld (ICT nieuws) (Geen reclame!)

En lees aub me nieuwe bewerkte stukje.

Laatst gewijzigd door Damian op 2012-12-17 4:09 PM.

Thijmen17/Dec | 16:37 

WarGangsters
365 leden
kan je ff aanduiden wat bewerkt is?

en ik weet wel dat er wachtwoorden krakers zijn maar dit is haast niet meer te krijgen of je moet het vanuit vs krijgen maar dat gebeurd haast nooit enige wat je moet doen je wachtwoord onthouden zo moeilijk mogelijk en nergens opschrijven en maak je E-MAIL NIET BEKEND!.

Damian17/Dec | 16:56 

MaffiaDC
126 leden
Mel-V schreef:
kan je ff aanduiden wat bewerkt is?

en ik weet wel dat er wachtwoorden krakers zijn maar dit is haast niet meer te krijgen of je moet het vanuit vs krijgen maar dat gebeurd haast nooit enige wat je moet doen je wachtwoord onthouden zo moeilijk mogelijk en nergens opschrijven en maak je E-MAIL NIET BEKEND!.

Die wachtwoord krakers worden gemaakt door internetcrimelen het lijkt me niet dat ze via een gratis download verkrijgbaar zijn.
Maar ze worden echt gebruikt.

Over mijn stukje. Ik reageerde op je 1ste bericht. Jij had toen erop gereageerd maar toen je dat dee had ik extra informatie bij gezet. Dat wouw ik alleen dat je dat las.

Aanvullend bericht:
Informatieve stukje over wachtwoord krakers:

http://webwereld.nl/nieuws/106923/sterk-wachtwoord-nutteloos-door-videokaart.html

(GEEN RECLAME!)

Laatst gewijzigd door Damian op 2012-12-17 4:59 PM.

TheGodfather17/Dec | 18:16 

TheGangies
152 leden
Hallo,

Even om duidelijk te maken maar Mel-V zegt dus dat hacken van MijnMaffia onmogelijk is. Kijk dan hier maar eens naar: [url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Anonymous_(groep)[/url]. Dit is de beruchtste en beste hackersgroep ter wereld, deze mensen kunnen de websites van Mastercard en banken hacken. Dus ook MM, alleen zullen ze dit niet doen.

Password krakers kun je wel heel makkelijk krijgen. Je kan gewoon zelf een dictionary attack programma schrijven en daar het woordenboek achter pleuren. De meeste mensen hebben nog steeds een woord als wachtwoord waardoor je dat zo kan kraken. Ook kun je heel gemakkelijk een website uit de lucht krijgen met cmd, dus je kunt veel vervelende dingen met sites doen.

Gr

Trouwens er wordt ook gezegt dat je naar deze link moet gaan:
[url]http://www.testjewachtwoord.nl/
[/url]. Dat zijn dus van die sites die dat dus scammen he?! Misschien niet deze, maar er zijn super veel van deze sites die dan gewoon je wachtwoord doorsturen en die gaan ze dan testen op je accounts. Dit soort dingen moet je dus eigenlijk nooit doen, gewoon zelf een goed wachtwoord bedenken.

Laatst gewijzigd door TheGodfather op 2012-12-17 6:18 PM.

Damian17/Dec | 22:59 

MaffiaDC
126 leden
TheGodfather schreef:
Hallo,

Even om duidelijk te maken maar Mel-V zegt dus dat hacken van MijnMaffia onmogelijk is. Kijk dan hier maar eens naar: [url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Anonymous_(groep)[/url]. Dit is de beruchtste en beste hackersgroep ter wereld, deze mensen kunnen de websites van Mastercard en banken hacken. Dus ook MM, alleen zullen ze dit niet doen.

Password krakers kun je wel heel makkelijk krijgen. Je kan gewoon zelf een dictionary attack programma schrijven en daar het woordenboek achter pleuren. De meeste mensen hebben nog steeds een woord als wachtwoord waardoor je dat zo kan kraken. Ook kun je heel gemakkelijk een website uit de lucht krijgen met cmd, dus je kunt veel vervelende dingen met sites doen.

Gr

Trouwens er wordt ook gezegt dat je naar deze link moet gaan:
[url]http://www.testjewachtwoord.nl/
[/url]. Dat zijn dus van die sites die dat dus scammen he?! Misschien niet deze, maar er zijn super veel van deze sites die dan gewoon je wachtwoord doorsturen en die gaan ze dan testen op je accounts. Dit soort dingen moet je dus eigenlijk nooit doen, gewoon zelf een goed wachtwoord bedenken.

Ja zulke sites kan worden gebruikt voor scam. Maar andere sites bevelen dit ook aan. Anders zet ik morgen wel die ene van Mircosoft erbij. (Met https verbinding).

TheGodfather19/Dec | 07:33 

TheGangies
152 leden
Zelfs met https kan het nog niet veilig zijn... Mensen kunnen tegenwoordig doen alsof het een https verbinding is. Maar ik denk dat we microsoft wel kunnen vertrouwen.